Opony pneumatyczne oraz super elastyczne (pełne) w wózkach widłowych montowane są na takich samych felgach. W przypadku zmiany rodzaju ogumienia (o tym samym rozmiarze) nie jest wymagana wymiana felg. Trzeba jednak zwrócić uwagę na typ felgi tzn. czy mamy felgę skręcaną z dwóch połówek czy felgę jednoczęściową oraz w przypadku felgi jednoczęściowej czy ma ona pierścienie zabezpieczające przed zsunięciem opony z felgi.
Gdy mamy do czynienie z felgą skręcaną możemy zastosować:
- oponę pneumatyczną
- oponę pełną w wersji bez wargi zabezpieczającej (STD).
W sytuacji gdy mamy felgę jednoczęściową możemy zastosować:
- oponę pneumatyczną używając pierścieni zabezpieczających
- oponę pełną w wersji do szybkiego montażu tj. z wargą zabezpieczającą nazywaną (SIT, QIUCK, LOCK w zależności od producenta)
- oponę pełna w wersji standardowej używając pierścieni zabezpieczających.
W sytuacji kiedy dość często dochodzi do przebicia opony pneumatycznej warto rozważyć zamianę opon na opony pełne. Natomiast trzeba wtedy też mieć na uwadze że opony pełne mają zdecydowanie gorszą amortyzację co pogarsza trakcje na nierównym i piaszczystym terenie a także może powodować uszkodzenie delikatnych ładunków np. butelek szklanych.
W przypadku opon pełnych niezmiernie istotny jest ich właściwy dobór do warunków pracy. Do trudnych warunków pracy np. pokonywanie długich dystansów na dużej prędkości, intensywne manewrowanie wózkiem, praca trzy zmianowa czy wjeżdżanie na progi lub krawężniki należy wybierać opony trójwarstwowe klasy premium gdyż zastosowanie tańszych opon w zakupie może okazać się droższym rozwiązaniem gdyż częściej będą ulegały uszkodzeniu. Przy średnich i lekkich warunkach pracy z powodzeniem można stosować tańsze opony dwuwarstwowe.