Widły do wózków widłowych
są najczęściej wykorzystywanym osprzętem do transportu ładunków wózkiem widłowym.
Widły do wózków widłowych do unoszenia palet oraz innych ładunków
Rodzaje wideł w wózkach widłowych
- widły z mocowaniem ISO
- widły przykręcane BOLT-ON (z otworami)
- widły zawieszane na tulei PIN
- widły na karetkę prostokątną DIN
- widły z mocowaniami specjalnymi
- mocowane na rolkach
- widły bez mocowań BLANK
- widły TWS
Nasza oferta wideł do wózków widłowych
Na naszym magazynie posiadamy widły do wózków widłowych standardowe ISO o udźwigu od 1,6 tony do 15 ton o długościach od 1000 mm do 2400 mm z możliwością wysyłki w ciągu 24 godzin. Posiadamy widły do wszystkich marek wózków widłowych, między innymi:
ATLET, BALKANCAR, BAUMANN, BT, CATERPILLAR, CLARK, DATSUN, DEAWOO, DOOSAN, HANGCHA, HC, HYSTER, HYUNDAI, JUNGHEINRICH, KALMAR, KOMATSU, LANCER BOSS, LANSING, LINDE, MANITOU, MITSUBISHI, NISSAN, RAK, SAXBY, STEINBOCK, STILL, SUCHEDNIÓW, TCM, TOYOTA, WAGNER, YALE i innych.
Posiadamy na magazynie jako jedna z niewielu firm w Polsce widły do wózków terenowych!
Możemy wyprodukować widły do wózka widłowego o udźwigu do 40 ton i długie widły nawet do 4000mm. Widły niestandardowe o różnych wymiarach i z różnego typu mocowaniami stosowanymi np.:
- widły do osprzętów dodatkowych takich jak:
- pozycjonery
- paletyzery
- przesuwy boczne
takich producentów jak Cascade - Kaup - Durwen - Bolzoni - Meyer - Stabau i innych
- widły do koparek
- widły do ładowarek
- widły do koparko-ładowarek
takich marek jak:
Ahlmann, Atlas, Barford, Bobcat, Case, Cat, Caterpillar, Dossan, Dynapac, Hamm, Hitachi, Hyundai, JCB, Komatsu, Kramer, Kubota, Liebherr, Manitou, Merlo, Neuson, New Holland, O&K, Takeuchi, Terex, Wacker, Volvo, Yanmar, Zettelmeyer i innych.
- widły maszyn rolniczych
- widły do palet (zawieszane na haku żurawia, suwnicy czy HDS)
Wszystkie nasze widły:
- posiadają niezbędne dokumenty wymagane przez Urząd Dozoru Technicznego
- spełniają wymagania Dyrektywy Maszynowej 2006/42/WE
- są wykonane zgodnie z ISO2330
- spełniają wymagania zawarte w normie EN1726:2001i EN1551:2002.
Pobierz właściwą kartę techniczną ułatwiającą wymiarowanie i dobór wideł do wózka widłowego.
Dobór wideł
Nośność wideł
Kluczową kwestią jest odpowiedni dobór wideł pod kątem ich nośności. W przypadku wózków widłowych nie należy stosować wideł o mniejszym udźwigu niż nominalny udźwig wózka widłowego. Udźwig wózka widłowego jest podawany z reguły dla środka ciężkości 500mm co w praktyce oznacza że środek ciężkość ładunku niezależnie od wymiarów (jak i długości wideł) powinien znajdować się w odległości. W przypadku dużych wózków widłowych o udźwigu 10 ton i więcej środek ciężkości podawany jest dla 600mm.
W przypadku doboru wideł do innych maszyn niż wózek widłowy np. wysięgników teleskopowych czy ładowarko koparek należy uwzględnić maksymalny ciężar podnoszonego ładunku.
UWAGA! Przy doborze wideł nie należy kierować się jedynie przekrojem poprzecznym wideł ponieważ widły o tym samym przekroju mogą mieć różne nośności w zależności od jakości użytej stali.
Długość wideł
Kolejną sprawą jest długość wideł, którą dobiera się w zależności od specyfiki przewożonego ładunku tj. jego wymiarów jak również specyfiki miejsca pracy. W przypadku pracy w wąskich korytarzach roboczych dużo łatwiej manewruje się wózkiem widłowym z krótkimi widłami, natomiast jeśli musimy transportować duże gabarytowo ładunki muszą być one odpowiednio podparte na widłach.
Typ mocowania wideł
Zarówno wózki widłowe jak i inne maszyny w których wykorzystuje się widły do transportu palet i innych ładunków posiadają w zależności od specyficznych cech różne rodzaje mocowań. Szczególnie dotyczy to ładowarek i koparko ładowarek.
Więcej na ten temat dowiesz się klikając tutaj.
Wymogi bezpieczeństwa przy obsłudze wideł
Na bezpośrednie bezpieczeństwo eksploatacji wózka widłowego wpływa stan techniczny wideł. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia widły jest jej tarcie o podłoże które powoduje zmniejszenie jej nominalnego przekroju i powoduje spadek nośności wideł. Maksymalne zużycie wideł ze względu na wytarcie może stanowić 10% grubości nowej widły ale nie więcej niż 5 mm, np. widła o grubości 40 mm może być maksymalnie wytarta o 4 mm a widła o grubości 70mm może być wytarta jedynie o 5 mm. Przy wytarciu wideł o 10% szacunkowy udźwig wideł spada o 20%.
Ładunki należy podnosić możliwie blisko pleców wideł i kategorycznie należy unikać podnoszenia końcami wideł ponieważ widły mogą ulec pęknięciu ze względu na dużo większe ramię gnące. Nośność wideł do wózków widłowych jest określana zawsze dla 500 mm lub 600 mm od punktu ich zawieszenia niezależnie od długości części roboczej widły. Przy dłuższych widłach jednak zalecane jest zastosowanie większego przekroju widły. Udźwig wideł nie tylko od przekroju poprzecznego widły ale również od materiału z jakiego widła została wyprodukowana.
Podnoszenie ładunku zawsze powinno się odbywać za pomocą dwóch wideł a w przypadku osprzętów dodatkowych takich jak np. trawersa czy paletyzer z większą ilością wideł należy pracować wszystkimi widłami. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia wideł ze względu na przeciążenie jak również można doprowadzić do wypadku poprzez nierównomierne rozłożenie ładunku.
Bezwzględnie należy przestrzegać udźwigu oraz środka ciężkości wideł. Możliwie często a przynajmniej raz do roku należy kontrolować stan wideł zwracając uwagę na trzy najważniejsze elementy tj.:
- wytarcie
- wygięcie
- pęknięcia
Naprawy oraz przeróbki wykonywane bez fachowej wiedzy oraz profesjonalnego sprzętu mogą uszkodzić widły i zmniejszyć ich rzeczywisty udźwig.